ОСТАННІ НОВИНИ:

Будучи замішаними в скандалі або опинившись на межі відставки, українські чиновники активно апелюють до громадської думки. Деякі намагаються ним маніпулювати, використовуючи, в тому числі, і соціальні мережі. Не знайшовши очікуваної підтримки серед співвітчизників, глава МінАПК Тарас Кутовий також вибрав тактику масової віртуальної захисту, найнявши мережу проплачених ботів.
Соціальні мережі все активніше претендують на місце, яке раніше займали традиційні ЗМІ. Саме на таких майданчиках як Facebook, Twitter і Вконтакте зараз зароджуються політичні тренди і формується громадська думка. Тож не дивно, що політики не залишають спроб впливати на цей процес. Останнім часом практично всі обзавелися своїми сторінками в соцмережах, за допомогою яких коммуницируют і з просунутою частиною виборців, і один з одним.
«Читає їх все ж не простий народ, а такі ж, як вони. Іноді чиновники, вищі керівники навіть телефонують своїм знайомим, друзям, депутатам ВР, щоб вони прибрали ту чи іншу посаду - псують відносини або, навпаки, хтось когось підтримав. Вийшла ще одна комунікація всередині еліти », - розповів Капіталу політтехнолог Денис Богуш.
На його думку, такий інструмент як соцмережі досить ефективний, хоча точно його вплив прорахувати складно.
«Серед сотні постів два помітили твої колеги, три зауважив президент, було три дзвінки - зняти пост в Facebook від тих-то і від тих-то ... Тобто в принципі за допомогою SMM можна впливати на чиновників, хай і не на всіх. Особливо ефективно можуть вплинути ті, у кого дуже багато передплатників », - зазначає він.
Тим же політикам, у кого немає розкручених акаунтів, або не бажають просувати певні меседжі від свого імені, доводиться вдаватися до допомоги професіоналів. Найбільш поширена тактика в подібних випадку - «боти».
Боти - це акаунти, найчастіше, зовсім неіснуючих людей, які наганяють «лайки» під постами. Вони коментують публікації і переставляють їх на свої сторінки, створюючи ілюзію широкої громадської підтримки певних осіб або конкретних ідей.
В Україні мода на подібний SMM прийшла з Росії і швидко прижилася. Боти Петра Порошенка навіть стали помітним фактором внутрішньої політики, який отримав власну назву - «порохоботи».
Зараз в країні в даній сфері професійно працюють кілька десятків команд. У підсумку український сегмент Facebook за останні пару років перетворився на поле битви «мережевих хом'ячків». Вони щодня пишуть тисячі постів на користь тих чи інших політиків і їхніх партій, створюючи видимість підтримки або, навпаки, громадянського обурення.
Користуються їх послугами не тільки провладні політики. Зокрема, відомим замовником послуг ботів називають Віктора Медведчука. Як запевняють співрозмовники видання, знайомі з ситуацією на даному «ринку», практично всі пости в його підтримку проплачені. Втім, його активність фахівцями наводиться як позитивний приклад. Гроші, як правило, сплачуються реальним лідерам думок з реальними передплатниками.
Поряд з професіоналами з'явилося безліч фірм, які надають куди більш низькоякісний сервіс. На нього виявилися ласими чиновники нової влади, які не звикли платити багато. Одним з таких прикладів дешевого і низькоякісного піару і стала мережева активність міністра АПК Тараса Кутового.
Останнім часом не його роботу все більше нарікань. Чиновником незадоволені учасники ринки, активісти і прем'єр Гройсман. Кутового відкрито звинувачують в те чи нездатності, то чи небажанні навести порядок в роботі концерну «Укрспирт» - головного постачальника нелегальної низькоякісної продукції на ринок, а також у відсутності реальних реформ. У ЗМІ з'явилася інформації про його можливу відставку.

У подібній ситуації колеги Кутового по уряду, наприклад глава МОЗ Уляна Супрун, намагаються апелювати до громадської думки через відомих політиків і активістів. Міністр АПК вирішив піти більш радикальним шляхом, найнявши спамерських пошукових роботів.
Виявити мережу ботів Тараса Кутового технічно нескладне великих складнощів. Капітал вибірково проаналізував 6 постів міністра в Facebook за останні 3 тижні активності на сторінці. За допомогою спеціального софту були зібрані імена і посилання акаунтів, які лайкали ці пости.
Був сформований список в документі Excel, де за допомогою функції «Умовне форматування» - «Створити правило» - «Форматувати тільки унікальні або повторювані значення» - «Що повторюються» - «Вибір кольору заливки» були визначені імена акаунтів, які лайкали пости кілька разів. Вони виділені червоним. Відсоток повторюваних акаунтів склав приблизно 80% на 1 пост.
Для порівняння ми взяли сторінку в Facebook «Церква свідків покращення», вибрали 3 поста і виконали точно такі ж маніпуляції. Відсоток повторюваних акаунтів, які лайкали пости, - 15%.
Тобто цілком очевидно, що в разі Кутового працює певна мережу, завдання членів якої якої полягає в тому, щоб створювати візуальну підтримку в соцмережах і ставити лайки постам міністра.
Для ілюстрації цього факту можна взяти пост якоїсь Уляни Тихомирової, де вона перепис повідомлення міністра АПК.

скрин 1
Лайки під цим постом належать акаунтів з сітки підтримки, які також репоста інші пости Кутового.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009437208341


скрин 2

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009802571172


скрин 3

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008554183869

скрин 4

Аналогічна картина з іншими постами. Повідомлення міністра лайкають і репоста одні і ті ж люди. Причому, як правило, лайкають репости інших користувачів саме акаунти, на сторінках яких вже є репости Кутового.
При цьому, як з'ясував Капітал, найбільш цинічна частина роботи SMM-команди, яка обслуговує міністра, починається вже після того, як здаються звіти про виконану роботу.
Спочатку, коли у Тараса Кутового виходить який-небудь пост, бот-акаунти переставляють його собі на сторінки, накручуючи таким чином охоплення аудиторії і створюючи видимість залучення користувачів. Але потім, через 1-2 дня, всі ці акаунти змінюють налаштування приватності поста з загальнодоступного на «Тільки для мене».
Швидше за все, у команди, яка обслуговує міністра, відсутнє бажання оновлювати акаунти і щоб робота на міністра не була так помітна, вони приховують старі репости повідомлень Кутового або зовсім видаляють їх з стрічки. Такий непрофесійний SMM призводить до того, що натискаючи на кнопку «Фортеця», щоб подивитися хто поділився постом, ми не бачимо нічого або, в кращому випадку, одиниці прізвищ при десятках репоста.
https://www.facebook.com/KutovyiTaras/photos/a.1621336651524107.1073741828.1617893891868383/1777220485935722/?type=3&theater

скрин 5

https://www.facebook.com/KutovyiTaras/photos/a.1621336651524107.1073741828.1617893891868383/1776636282660809/?type=3

скрин 6

https://www.facebook.com/KutovyiTaras/posts/1774091659581938

скрин 7

Як реагують на таку еквілібристику читачі сторінок ботів в соцмережах можна тільки здогадуватися. Втім, не виключено, що реальних користувачів там немає зовсім і вся картина «народної підтримки» існує виключно в звітах, які здаються міністру.
Тобто в разі Кутового ми бачимо дві сторони однієї медалі - з одного боку ганебний факт використання ботів командою міністра, що позиціонується себе як реформатор. З іншого, мова йде про шахрайстві. Послугу, за яку політик платить гроші, причому, не виключено, гроші платників податків, він реально не отримує.
Намагаючись обдурити суспільство, міністр Кутовий сам став жертвою шахраїв. Власне, тому дана історія більш ніж показова. Українці продовжують обманювати один одного, в результаті ж Україна залишається найбіднішою країною Європи з найнижчим рівнем довіри громадян до політиків.


Джерело: http://www.capital.ua

#Facebook, #бот-мережу, #бот


ОСТАННІ НОВИНИ:

РЕКЛАМА

Засновник газети: ПЕРША УКРАЇНСЬКА Незалежості МЕДІА ПЛАТФОРМА (с) 2014 "Камі з Перця"